Tropiske Qeensland

Den 28 mai var vestkyst eventyret over og vi tok flyet heeeele veien på tvers av Australia og nord, opp til Cairns! Siden vi startet turen vår i Brisbane, hadde vi fortsatt en del av østkysten igje...

Pirater og smiledyr!

Etter at vi solgt bilen vår bestemte vi oss for at den siste tiden på vestkysten skulle tilbringes et lite stykke sør for Perth, en plass som heter Fremantle (Freo). Vi tok dermed inn på et...

Siste del av vestkysten!

Etter vi hadde kost oss med både snorkling og delfiner var det på tide å kjøre videre sør. Planen var å feire 17 mai i Perth, men før det, ville vi kjøre hele veien ned til Albany, for så å...

Over & under the sea!

Etter vi var ferdige med å slappe av noen dager i Broome startet vår vestkyst reise. Før vi dro til Australia var vestkysten en av topp 5 ting jeg ville oppleve og se her nede. Hvorfor vet jeg egen...

Nord-Vest Australia

Hei hei og takk for sist. Håper dere fortsatt følger med å at dere ikke begynner å bli lei av å vente på alle innleggene mine. Det har vært veldig mye som har skjedd, og dermed blitt lite tid, og ...

Alice Springs til Darwin

Etter vi var ferdige med å oppleve Alice Springs Wildlife Park dro vi rett opp mot Darwin. Det var like lite å se langs veien da som det var før Alice Springs så jeg kan n&...

Alice Springs

Etter Kings Canyon dro vi til Alice Springs, de hadde en ganske billig campingplass på et av hotellene der med basseng og greier, så vi bestemte oss for å være der i noen da...

Uluru (Ayers Rock) og Kings Canyon

Da vi kom til Australia i august i fjor var egentlig planen å reise rundt hele Australia. Starte i Brisbane, dra sørover, innom Tasmania, å så reise vestover, deretter nord og en tur innom ...

Inbetween!

Da ble det nok en lengere pause mellom disse blogginnleggene mine, noe som er litt kjipt, da jeg begynner å få veldig mye å ta igjen. Det er ikke akkurat lett å huske alt so...

The Great Ocean Road

Etter vi var ferdige i Geelong, gikk reisen mot Torquay, og starten på The Great Ocean Road. Det er en veldig populær turistvei, og mange turister starter ferien sin med å kjøre fra Melbour...

Hva har vi gjort (så langt)!?

Den 19 februar feiret vi at 6 mnd hadde gått siden vi kom til Australia, og jeg hadde planer om å skrive et lite innlegg som oppsumerer litt av hva vi egentlig har gjort de siste 6 mnd,...

Ut på tur aldri sur!

Som jeg nevnte i forrige innlegg bestemte vi oss for å slutte jobben og begynne å reise videre. På mandagen i forrige uke, etter jobb, pakket vi sakene våre i bilen å kjørte av gårde. ...

Prosjekt fruktplukker!

Som jeg lovde i går, skulle jeg fortelle dere mer om jobben som fruktplukker i dag, og nå sitter jeg her da å oppdaterer dere om hvordan det har vært for oss i ny jobb. Den ene ...

Too long!

Heihei alle sammen!Denne gangen må jeg bare beklage så meget for at det har tatt alt for lang tid. Jeg har bare ikke fått foten ut av ræva til å gjøre det, hehe...

Show must go on!

Sydney er en flott plass, og jeg forstår godt hvorfor det er så mange som bor der. Både sentrum og forstadene rundt er flotte, spesielt de ved kysten, da jeg har en liten forkjæ...

En dag i Sydney

Hei hei alle sammen, håper dere har hadt en flott helg.I forrige innlegg skrev jeg at vi hadde tenkt oss en tur inn til sentrum på lørdagen, men vi fant ut at vi ikke gadd, siden...

Nytt år, flere muligheter!

Hei hei familie og venner og riktig godt nytt år! Kanskje litt sent, da vi allerede er på den 6. januar, men bedre sent enn aldri, er det vel noe som heter. Snart 2 uker siden forrige i...

Julehilsning fra Tasmania

Heihei alle sammen. Da har vi vært i Tasmania i over to uker (17 dager) og det er vel på tide å oppdatere dere om hvordan det går med oss nomader. Først vil jeg bare starte innlegget med å svare ...

Et nytt kapittel!

Heihei alle lesere, håper dere fortsatt følger reisen min, og at dere ikke har blitt lei av sjeldne oppdateringer. Nå føler jeg at hvert innlegg starter med at jeg klager ...

Innhøstingen er på god vei!

Som jeg nevnte i forrige innlegg startet de med innhøstingen i forrige uke og de er allerede ferdige med å høste inn hveten, og som jeg også sa tidligere ble det slik at kikertene allerede ...

En titt i min hverdag på en Australsk gård.

Stund siden sist nå. Wifien forsvant igjen i midten av forrige uke ( 15 GB forsvinner fort, tror det må være mindre de har) og jeg rakk dermed ikke å få postet noe inn...

Bondelivet

Som nevnt tidligere er det liten mobildekning her, og den kommer og går litt som den selv vil. De kveldene jeg har tenkt å skrive et innlegg til dere, har ikke alltid vært gode. Stor...

Vi er på plass!

Ville bare informere om at vi er kommet frem til gården vi skal jobbe på og har det bra. Det ser ut til at det er delvis mobildekning, og kanskje er vi heldige å få lå...

Massemordere på tur!

Heihei igjen. Nå er det kveld hos meg, og vi har fått tak i mere internett. Denne gangen er det wifi, jeeei. Eneste som er kjipt er at det kun er 100mb som er gratis, noe som jeg sikker...

Port Macquarie

På tirsdagen var vi oppe tidlig (tidligere en vanlig), og bestemte oss for å dra videre til Port Macquarie. Skulle egentlig spise frokost med Spanjolene, men de var ikke oppe før i 8...

Coffs Harbour

Hei hei alle sammen, håper dere har det bra der hjemme! For dere hjemme i Norge går det mot vinteren og kaldere dager, mens vi går nå mot sommeren og tydelige varmere dager....

Campinglivet

Nå har det gått litt over en uke ( 9 dager) siden vi startet vår reise med en campervan, og det har egentlig gått både opp og ned, men mest opp selvfølgelig. Ca...

On the road again!

Som dere sikkert enten har fått med dere eller kjønner ut av bildet, ble det så vi endelig fikk kjøpt en campervan! Nå skal jeg være 100 % ærlig å si at den ...

En liten stor update!

Heihei! Nå har det gått en uke uten at dere har hørt fra meg, og det er enkelt å greit kun fordi vi fortsatt er i Alstonville! De vi bor hos er kjempe hyggelige, og de overforer oss en del, hehe. ...

5 år!

Kommer ikke til å være så mange kliss innlegg fra meg, men ville bare si at i dag feirer jeg og Christer 5 år som kjærester, hipp hipp! Tenk at vi har klart å holde ut...

Kastet meg selv ut av et fly!

Nå er vi dratt fra Brisbane for godt, og blir nok ikke å komme tilbake dit før neste år en gang. Vi befinner oss nå i Byron Bay og koser oss en del, selv om finværet lar vente på seg desverre. Før ...

Another days in Paradise!

På onsdagen hadde vi egentlig en ganske rolig dag. Gikk en lang tur for å komme til et shoppingsenter som heter Pacific Fair Shopping Centre, for vi skulle kjøpe bukse til Christer. Den forrige han...

Surfers Paradise

I går bestemte vi oss for å forlate Brisbane og fortsette reisen vår sørover. Nå befinner vi oss på Gold Coast, nærmere bestemt Surfers Paradise. Vi var heldige å fikk kyss ned hit, da det bare er...

Da har det gått en uke allerede!

En uke er forbi, eller egentlig er det vel 1 uke + 1 dag. Og siden det er ei uke siden forrige innlegg blir dette et lengere et. Men håper det er i orden. Tror nok i fremtiden blir det litt begge d...

Brisbane!

Vi kom frem til Brisbane ca klokken 22.00 lokal tid i går og alt gikk kjempe raskt. Bagasjen vår kom fort, som gjorde at vi kom langt frem i køen så både pass- og grensekontrollen gikk temm...

Snart er vi fremme!

Nå er vi i Hong Kong og vi har snart vært her i 4 timer. Reisen hit gikk sakte, men vi fikk god mat, og hadde masse underholdning.   Nå er det bare en flytur til på 8 timer igjen, så...

Da er vi endelig på vei!

Da har reisen vår startet og vi sitter nå på Heathrow i London å venter på neste fly. Reisen fra Oslo til London gikk greit men jeg er veldig trøtt. Hadde store problemer med å sove i natt da jeg ...

Pakkeliste

Nå har jeg vært i Oslo siden mandagen, og jeg har hygget meg masse. Er jo stort sett Christer sine venner og ex-kollegaer vi har møtt, men jeg har jo blitt kjent med dem med tiden jeg og. Vi sover...

Overnatting!

Jeg har nevnt før at vi har planer om å reise og sove billigst mulig når vi er i Australia. Helt i starten av planleggingen vår, var tanken på å sove ute uakseptabelt, dette fordi jeg våkne...

På tur med hurtigruten: Bodø - Rørvik

Da jeg var i Bodø hadde jeg og kjæresten egentlig tenkt til å dra på hannes famile sin hytte i Trofors, men siden det ikke ble tur dit med en gang, og jeg kun hadde tenkt å v...

Sommeren så langt!

Nå er det lenge siden jeg har skrevet et innlegg og det er rett og slett fordi jeg ikke har had wifi på veldig lenge, og siden jeg har vært på farten hele tiden har jeg kke f...

Da er ryggsekken på plass!

Nå er det jo slik at jeg skal reise i et års tid, og det vil da si at ryggsekken jeg velger, kommer til å være mitt hjem, klesskap, (ubehagelig) pute, lagringsplass og you name it! Det jeg prøver å...

Snart klart!

I dag var jeg og kjæresten å tok vaksine ( Boostrix-P - difteri, stivkrampe, polio og kikhoste). Fra før av er jeg litt redd for sprøyter, men i dag gikk det helt fint. Jeg tror at etter et...

Da er det gjort!

Vi har endelig fått kjøpt billettene til Australia! Vi reiser den 18. august fra Oslo til London, så til Hong Kong og så til slutt Brisbane. Vi har valgt å dra til Brisbane først, da kjæresten har ...

Working holiday og Couchsurfing!

Hei! Nå er det jo slik at jeg og Christer skal ut å reise. Vi skal ha opp til et år "gapyear" som det så fint kalles. Vi har tenkt oss en tur downunder på working holiday. Dette går ut på at vi re...