Port Macquarie

På tirsdagen var vi oppe tidlig (tidligere en vanlig), og bestemte oss for å dra videre til Port Macquarie. Skulle egentlig spise frokost med Spanjolene, men de var ikke oppe før i 8 halv 9 tiden, og da hadde jeg vært oppe siden halv 7 tiden og var kjempe sulten, så det ble så vi spiste uten dem. De skulle opp til parken vi var i dagen før for å se på regnskogen, mens vi som sagt dro videre sørover.

Port Macquarie er en stor plass, og jeg tror jeg har forelsket meg i enda en ny plass. Tror nesten jeg forelsker meg i alle plasser, hehe. Først var vi å fant oss en campingplass, og deretter utforsket vi så smått sentrum. Dro en tur til et shopping senter, men var ikke der så alt for lenge. Vi bestemte oss for å kjøpe middag den dagen, og gikk dermed for fish and ships. Har ikke spist det enda, så tenkte vi endelig måtte prøve det, og gjett om det falt i smak. Fisken de brukte kalles for Hoki og den var kjempe god. Fant ikke noen Norsk navn på den, men den er i lysningfamilien, så vet du det :P

Ellers slappet vi bare av resten av dagen. Så litt på serie og slikt. Når vi er på camping er det stort sett wifi også, så da utnytter vi det.

Som du ser på det første bildet har de en tradisjon å male steinene ut mot moloen. Er både de som bor i området, andre plasser i Australia og de som har reist til Australia som har malt på sine steiner. De var overalt på moloen og mot moloen. Var kjempe fint.

De har også flotte fugler i området. Har sett mange andre fugler og, men de er ikke så lette å ta bilde av :P

Dagen etter dro vi en tur til et Koala Hospital. Det er vist den eneste av denne typen i Australia, og det var litt spennende. Vi hadde fått med oss at det skulle være omvisning klokken 8 og klokken 3, så dermed valgte vi å stå opp tidlig for å få med den klokken 8. Var bare 4-5 km å gå, og jeg begynner å kjenne det i lår og hofter. Har hadt litt problemer med hoften min før vi dro, og mye gåing hver dag er ikke godt kjenner jeg, men oppleve det meste, det SKAL jeg, hehe. Uansett, sykehuset der tar i mot skadede koalaer og redder de. De fleste blir satt ut i naturen igjen, men noen er for skadde til å kunne settes ut igjen. De som er rolige og egner seg for "fangenskap" blir boende på denne plassen, men de som er for skadde og ikke egner seg til fangenskap blir avlivet. Dette synes jeg er bra, at de ikke bare redder alt og alle, selv de som ikke burde reddes.

Det var noen koalaer der som vi kunne se på, de fleste var blinde, og de som er skadde og under behandling var det dekt for, så de får minst mulig kontakt med mennesker. Denne plassen var gratis, men de tok gjerne i mot donasjoner fra besøkende. Noe vi gledelig gjorde. Kjøpte litt suvernier også, for å støtte dem. Synes det er kjempe flott det de gjør, og bruker gjerne pengene mine på å hjelpe dem.

Senere på dagen gikk vi nok en gang kjempe langt. Denne gangen var det vel 5-6 km dit vi skulle. Grunnen til at vi gikk og ikke kjørte var for at det fantes to ølbryggerier som vi ville innom for å smake på utvalget.  Det var The Little Brewery og Black Duck Brewing Company. Begge plassene var det hyggelige ansatte som fortalte litt om ølen og andre ting Christer spurte om. Ølen deres var helt grei, men jeg kommer nok aldri til å kjøpe øl fra dem igjen. De siste hadde også en stor hund som gikk rundt, en Grand Danois, en den er nesten som en ponni altså. Aldri sett en så stor hund i mitt liv. Flott var den uansett :)

Dagen etter dro vi en tur til stranden. Endelig litt strandliv igjen. Har ikke vært på stranden siden vi var i Byron Bay og det var godt å komme ut å gjøre litt andre ting. Vi har vært å kjøpt oss bodyboard og ville dermed prøve de ut. Siden det er en stund til vi skal til stranden igjen, ville vi gjerne få gjort det nå.
Bodyboard var kjempe gøy, og det var kjempe tungt. Både jeg og Christer fikk vondt i magen, og tror vi må bruke en genser når vi bader med dem. Jeg vurderer om jeg skal kjøpe meg en badedrakt, en genser eller våt-/tørrdrakt når vi bruker brettene. Etter en god stund på stranden dro vi en tur til fyrtårnet de har i byen og hadde lunch. Det er virkelig fine strender i Port Macquarie og jeg gleder meg til vi skal tilbake hit, for vi skal tilbake hit snart igjen.